Haal meer uit Linkedin

categorie: Linkedin, werkzoekende, social media, tips, maximaal resultaat, nieuwe baan, haal-meer-uit-linkedin

Volgens Linkedin zijn er in mei 2013 meer dan 218 miljoen gebruikers van het zakelijke sociale netwerk. Per maand bezoeken meer dan 170 miljoen unieke bezoekers Linkedin. Als werkzoekende kun je enorm veel mensen bereiken, maar hoe doe je dit nu goed?

 

Jellienke Winters over Linkedin

 

Jellienke Winters is al meer dan anderhalf jaar consultant bij Appoint. Naast het zoeken van geschikte kandidaten in onze eigen database maakt zij ook gebruik van Linkedin. Jellienke over Linkedin: “Tegenwoordig zoek ik steeds vaker naar kandidaten op Linkedin. Waar de zoekfunctie vroeger nog niet heel goed werkte, merk ik nu dat die flink doorontwikkeld is. Als recruiter bij Appoint heb ik ook een premium account van Linkedin, wat mij in staat stelt om nog gerichter te kunnen zoeken.”

Maar hoe onderscheidt iemand zich nu van anderen op Linkedin? Jellienke: “Het belangrijkste is natuurlijk een duidelijk overzicht van alle werkervaring. Maar alleen een vermelding heb ik niets aan, ik wil graag weten wat iemand heeft gedaan bij dat bedrijf. Ook kun je aan een profiel zien of iemand misschien geschikt is voor een baan aan dingen als ‘endorsed skills’, referenties of zijn activiteit op Linkedin. En uiteraard een volledig profiel, dus met foto en informatie, is het eerste waar je naar kijkt als je iemand vindt op Linkedin.

Een paar tips

 

Zorg dat basis compleet is

Het lijkt een intikkertje, maar kijk er toch nog eens kritisch na. Heb je een goede (professionele) afbeelding gekozen, staat je naam er correct en is jouw professionele kopregel helemaal in orde?

Toon activiteit op Linkedin

Alles moet goed staan above the fold, de informatie die de gebruiker ziet zonder te hoeven scrollen. Dit is de eerste impressie die bezoekers van je krijgen, deze moet uitnodigend zijn om de rest van jouw profiel te gaan bekijken. Sinds kort staat er een activity blok bovenaan de profielpagina’s. Laat hier interessante informatie zien, toon dat je actief bent op Linkedin.

Maak jouw profiel net iets aantrekkelijker dan normaal

Linkedin biedt nu de mogelijkheid om iets extra’s aan jouw pagina toe te voegen. Het is nu mogelijk om extra content toe te voegen in de vorm van video, foto’s, presentaties, documenten etc.

Vaardigheden en deskundigheid

Op jouw linkedin pagina worden de 10 meest belangrijke vaardigheden getoond. Andere gebruikers kunnen jou hiervoor ‘endorsen’, tonen dat je begaan bent met deze vaardigheid. Hoe meer endorsements, hoe overtuigender het er uit ziet. Mocht je deze top 10 niet helemaal goed vinden, kun je deze gelukkig nog zelf aanpassen.

Het volgen van groepen

Ben je geïnteresseerd in een bepaald bedrijf of groep, of wil je meer weten van een bepaald onderwerp? Volg dan de bedrijven of groepen die hiervoor bestaan. De groepen die je volgt worden onderaan jouw pagina getoond, en kunnen ook een beeld geven van jouw interesses.

 


Informatie aanvragen - Delen

Appoint Cards

Online marketing mix

Appoint heeft in samenwerking met haar zusterorganisatie Competence Factory een gratis Infographic met overzicht & uitleg van alle SEO en Social media Elementen uitgebracht. Deze ‘’Online Marketing Mix” is nu grati

Vacatures of social media?

Deze discussie laait de laatste tijd steeds meer op sinds social media voor steeds meer doeleinden wordt ingezet.

Creative Egg event

Op 19 oktober organiseren Appoint en Competence Factory aan het IJ het Creative Egg Event. Het doel: talenten anders laten kijken naar de volgende stap in hun carrière en hen samen brengen met innovatieve bedrijven.

Appoint Printed

Het beste van beide werelden

De meeste digitale compact camera's konden het al enige tijd, video's maken. Andersom konden sommige digitale videocamera's ook foto's maken. Nu is de kwaliteit daarvan niet echt om over naar huis te schrijven, maar met